.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعزام 2550 زائر گلستانی به حج تمتع

مدیر‌کل حج و زیارت استان گلستان از اعزام 2 هزار و 550 زائر گلستانی در 16 کاروان به سفر معنوی حج تمتع در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی شیخی ‌در همایش متمرکز زائران حج تمتع که ‌در سالن ورزشی شهید گرزین شرکت گاز گلستان برگزار شد، اظهار کرد: زائران استان به تفکیک هشت کاروان شیعه و هشت کاروان اهل سنت به همراه خدمه از مبدا گرگان به مقصد مدینه عازم سفر می‌شوند.
وی با بیان اینکه امسال حدود 20 هزار زائر 80 ساله مشرف به حج تمتع می‌شوند، تصریح کرد: در سال جاری تعداد 171 زائر کهنسال بالای 80 سال که در سال 1386 ثبت‌نام کرده بودند را داشتیم که این نگرانی برای خانواده‌ها وجود داشت که شاید تا 10 سال دیگر، شرایط برای اعزام زائر وجود نداشته باشد لذا براساس تصمیم جدی سازمان حج و زیارت این امر محقق می‌شود.
مدیر‌کل حج و زیارت استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال آینده تمام افراد 78 سال به بالا در کنار دیگر زائرین اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.
شیخی عنوان کرد: براساس ثبت‌نام‌هایی که در یک منحنی زمانی انجام می‌شود 100 هزار زائر برای تشرف به حج در نظر گرفته می‌شوند که سهم استان گلستان بین یک هزار و 800 تا 3 هزار و 200 نفر نوسان دارد.
وی توجه زائران به رعایت آیین و مقررات کشور عربستان را از نکان مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: نگرانی ما از دو جنبه است یکی اینکه منش زائرین مورد اهانت قرار نگیرد و دیگری حیثیت اجتماعی کشورمان که به عنوان یک کشور سرافراز و مقتدر است زیر سؤال نرود لذا زائران باید به عنوان نماینده ایران هشدارها را جدی بگیرند.
مدیر‌کل حج و زیارت استان گلستان اظهار کرد: همانگونه که انتظار داریم یک خارجی در کشور ما مقررات را رعایت کند شرط ورود زائران نیز احترام به قوانین آن کشور است.
وی توجه به دو بخش اداری و رعایت مسائل شرعی و مذهبی را از سوی زائرین امری مهم خواند و گفت: اگر مدیر یا روحانی کاروان نکاتی را تذکر می‌دهند باید جدی گرفته شده تا برای فرد دردسرساز نشود.
شیخی از زائران خواست تا برای مصون ماندن از گزند حوادث از بیمه تکمیلی استفاده کنند تا از مواهب آن در سفر بهره‌مند شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.283 seconds.